6/6

Dagarna snurrar på. Idag är Gaefa på dygn 328. Nu är det nära. Nu har jag två dygns jobb framför mig,måndag och onsdag,så jag hoppas hon håller tätt. Självklart är ju gubben hemma och har koll,men kontrollfreaket här vill ju själv vara med,men man kan slå sig i backen på stt hon fölar under min arbetstid... 
Baldur han är ju sötaste ponnyn i stan han. Han går och hämtar Skessa om hon vandrar iväg,har koll på omvärlden så ingen tar hans flock. Igår var det ett rådjur på andra sidan tråden så han rusade dit och blängde. Rådjuret tog den säkra utvägen och avvek :)  I dag får de nog inte gå in något,men de överlever nog det med. 
Nackdelen med nattvaken här är ju tröttheten. Och att jag får ont i huvudet en del. Men snart ska jag väl få sova... Trots att man kliver upp å kollar hästen så vaknar jag före väckarn på morgonen... Sjukt störigt... 
Gårdagens lökar.
I går hade jag semester. Var sekretariatshäxa på Bruks DM på norra berget. Gick bra och halvsnabbt,7 starter bara. 4 häst och 3 ponny. I ponnyklassen var det en åsna med åxå. Världens sötaste. Skulle kunna tänka mig en åsna faktiskt. 
Velina är ju i Sävsjö och vad vi hört har han inte kört henne ännu,men det kommer väl. Klokt att inte ha bråttom även om vi är spända att få höra hur det går. 
Vill ju så att hon ska funka för Johan. Han är förtjänt av det som krånglat så med hästar och allt. 
Nä nu ska jag käka frukost och gå ner och kolla hästarna innan jag måste åka på jobbet. Ska skola in vikarie idag,trött som jag är. Lär somna tidigt ikväll 😁
 
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Det skulle allt vara bra typiskt om fölet kommer när du jobbar...
det är så spännande även för oss som följer det på avstånd

Svar: Ja det är spännande. Och nervöst 😁
livetpavischan.blogg.se

2016-06-07 @ 13:09:25
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0