Övning ger färdighet

I går övade vi med grimma och grimskaft. Det blev ju lite förstört alltihop efter Ultuna. Hästen blev lite rädd om sig. Men när vi väl fått på grimman,vilket är värsta biten,så travade hon snällt med. Det var lite styrigt att hålla reda på dem när man var ensam,så det blev inga bildbevis... Gaefa parkerade och höll på. Nu gick vi inte så många meter precis,och det var ute i hagen när jag skulle släppa ut,men ändå! Övning ger färdighet! Bara att göra om proceduren idag och öka en bit :) 
Var till min vän T å sa hej igår åxå. Hon höll på med pållarna. 
Berra,varmblod som är runt 20.
 
Santos,ungtupp..
Totte,han är väl runt 16-17 eller så.
saknas en ungtupp på bild,men den glömde jag helt bort :) 
Fröken T är mycket snäll och duktig med sina djur. De går som först helt enkelt. Totte kan diverse små trick,lite speciell häst så det är nog tur för honom han bor där han bor,vem som helst annars hade väl tappat tålamodet för länge sen. 
Nä nu är det bäst man sätter fart. Jag ska ju skjutsa grabben till lärosätet och hoppas på att det ska gå å tanka bilen i samma veva. Den skriker åt mig efter mat 😉

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad tråkigt att hon fick dåliga erfarenheter då hon var sjuk...sånt kan ju sitta i så länge :(

Svar: Jaa det blir ju bättre men kanske lite stickkänslig märkte vi idag när vi chippade...
livetpavischan.blogg.se

2016-08-30 @ 23:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0