Ack dagarna de går fort...

Redan augusti. Va tusan... Det går alldeles för fort det här,man har ju nästan börjat känna sig som en hemmafru och det är inte fel känner jag.
Vi har haft fullt upp med diverse. Flyttat får,fixat med hästar och så vidare
Fåren i nolby har gått å blivit jagade av snorungar igen,så de tog vi hem nu. Fåren alltså. Ungarna kan jag gärna presentera för Anders om de så gärna vill jaga får... Välkommen hit å knacka på så ska jag peka ut dem åt er 😡 Ett stängsel betyder i min värld två saker: 1: det är förmodligen någon form av kreatur på insidan 2: man håller sig på utsidan för att inte störa djuren. Är det så svårt det? Eller har dagens ungdomar mindre hjärnceller än vad vi hade i den åldern? Stackars sverige som ska bli rattat av såna en vacker dag då isåfall...
Siggan mår iallafall bra,peppar peppar. Igår var det rallydags ordentligt. Som hon sprang... 
Nu tycker hon pappa är trevlig att hänga med,klia lite och så. Sen vaktar han när hon sover. Snäll gosse det där. Uppföljande blodprov visade inget,även om veterinären hade velat ha mer blod att testa,men lycka till på den vilden. Vi har haft fullt sjå att ge medicin,bådr i munnen å i sprutform. Det har inte varit nån picnic precis. Men det har gått iallafall...
Snart dags att dela bort lammen,gruvar mig lite för det faktiskt. Ett jäkla pyssel...

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Men vilka ungar, du kanske vet vilka de är? Prata med föräldrarna kanske?

Svar: Ja vi vet ett par namn. Nu jobbar jag på att få gubben att skaffa en lama!! Då vill jag se nån försöka jaga djur 😡
livetpavischan.blogg.se

2016-08-16 @ 00:38:10
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: Marianne

Gäss kan vara bra också....ett nyp av en sån näbb känns nog ;)

2016-08-23 @ 08:10:01
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0