Jaha

så har man två hästar bara. Man glömmer av sig ständigt och tittar efter Freyja. Stackarn. Usch vad det är tråkigt :( Igår samtalade jag igen med veterinären för att fråga om abortvirus. Hon i sin tur pratade med länsveterinär och SVA,som trodde sannolikheten för det var väldigt liten. Men det kan såklart vara det. Anledningen att man funderar på det är ju alltså Velina. Nyinkommen för 2 månader sedan. Anlände med storbuss,så vad vet man? 
Hur som helst la jag ut krokar på ny häst igår. Fick napp på island igår via en bekant. Jättefint sto,mörk moldott,bra stam.Lite Orri därbak och selfossi hästar. Egentligen inte till salu med uppfödaren var inte omöjlig. Dock är hon dräktig nu så en eventuell import blir isåfall inte av innan nyår. Jag har lovat mig själv att inte ha bråttom. Men när jag såg nyllet på den där fina så är jag dödligt sugen. Isåfall tänker jag att man betäcker innan import. Just nu är hon dräktig med en perlinohingst,vilken förresten är till salu också om nån är sugen. Jag själv ser inte behovet av två hingstar. Har man redan världens snällaste så kan han gott få vara tuppen i hönsgården..
Jag ska rådfråga Jenny ;) Så jag pmar snart dig på FB  😁
 
I övrigt så sväller tackornas magar och juver. Det är nog inte långt kvar för vissa. Nr 14 ser ut att ha börjat släppt ner till spenarna. Bara att hålla i sig då. Själv ställer jag klockan kl 02 så jag kan kolla Gaefa på monitorn. Bästa köpet ever. Jag tar det säkra före det osäkra känner jag,men hoppas på det bästa såklart. 
 
Mitt största barn kom hem från Amerikat igår kväll! Jag VET att hon köpt martens åt morsan! Lovley säger jag ba! På måndag kommer de på middag! Längtar efter mina fina ungdomar! 
 
Tova katt har verkligen fått blodad tand på att vara ute. Numer vågar hon spatsera även på gårdsplanen och det är ju bra. Får hoppas spatserande på vägen inte är nåt hon planerar att ägna sig åt...

Kommentarer
Postat av: marianne

Ojojoj. ...ja tekniken är fantastisk men hoppas du kan sova några timmar också.

Kissen kan gott hålla sej på gården, finns inget att jaga på vägen förutom bilar, och de kan hon ju ändå inte äta ;)

2016-04-03 @ 08:55:07
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0