Nu börjad det

8 veckors bräk. Vi började ge kraftfoder igår nämligen. Först sorterade vi bort slaktlammen,de ska åka 22 mars så de har fått flytta till vindskyddet. Alla som ska klippas är kvar här uppe,sen åker de tackor som inte ska ha lamm och de 5 små vi sparat ner åxå. Runt slutet av april börjar sen lamningen. Gruvsamt som vanligt. Tills dess får vi njuta av att höra fåren gapa så fort de ser en tvåbent. Decibelen ökar om de tvåbente,gud förbjude,bär på nånting som ens liknar en hink. Är det nåt de är bra på så är det att bräka å gapa... En dropfeeder,eller 7,skulle va nåt.... Men det går ju så här å. Men man drar sig för att gå ut efter kl 14....
Till veckan har barnen sportlov. Det stora barnet åker till kap verde med sin pappa. Det lilla barnet får va hemma med sin. Själv jobbar jag. Dessutom kommer Stina på lördag morgon. Syster å svåger åker till österrike de. Ja halva skatan åker vad jag förstår. Blir skoj för dem. Mamma min är åxå med. Men lilla stina fick bita i det sura äpplet å va med oss. Blir promenad runt hammarn varje dag :) 
Nä nu är det bäst jag sätter fart... Barn som ska till skola,djur som ska skötas. Man får aldrig slöa precis...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan tänka mig att det är liv i luckan ;)

2015-02-26 @ 15:16:46
URL: http://videungens.worpress.com
Postat av: marianne

Jag minns hur mycket de två lammen jag brukar ha, kan väsnas så jag är inte ett dugg avis på dej just nu ;)

2015-03-04 @ 12:22:51
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0