Jorå

det är slut på frivecka nu igen... Konstigt vad fort de går. Jag har under friveckan grejat med diverse. Provade göra en ljusstake. En såkallad prototyp. Ja inte vet jag inte,men inte tusen gick det så smidigt som jag tänkt. 
Säg hej till verket gjort av en tredjeklassare...
Gör om gör rätt? Jag ödar ingen lasyr på den där iallafall.
Junior har haft prao den här veckan,han har varit på Ortsjöns hästgård vilket är en lösdriftsanläggning främst för fölston och unghästar. Vi är bekanta med dem och det är mycket trevliga människor. Jättefin anläggning har de byggt och det är jättekul att de satsat och att det verkar gå bra för dem! kolla in på www.ortsjonshastgård.se
Hur som helst så verkar grabben tyckt det var himla kul för han vill tillbaka vecka 9 på nästa prao :)
Kattskrället Tova då. Hon har utvecklat en förkärlek till handfatet och blir då himla glad om man vrider på kranen om än ack så lite. I dag hittade vi dock katta i gardinen,hängades i framtassen. Hon hade på nåt vis fått gardinen runt tassen. Den där katten behöver en barnvakt...
 I morrn är det en arla morgon och jobb. Blir nog till att täcka på i morrn då det är varning för 10-15 vöcm snö,vilket jag slår mig i backen på kommer ner som regn om jag inte slänger på täcken i morrn... Lagen om alltings jävlighet ni vet!
Nu är det dags för tant att svida om och gå till stallet... Så vi hörs :)

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Junior kunde väl praot hemma med egna hästarna? ;)

Katten verkar vara en utekatt haha

Svar: Joo det har han ju kunnat,men hemma är han ju tyvärr inte lika lyhörd om man säger ;)
livetpavischan.blogg.se

2015-12-04 @ 21:04:52
URL: http://marresmams.blogg.se/
Postat av: marianne

Haha....nä det är väl mest en tjatig morsa där ;)

2015-12-11 @ 10:10:24
URL: http://mmarresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha, vår Saskia är precis likadan när det kommer till handfat, väldigt fascinerande med vattenflödet, även om det bara droppar.

2015-12-14 @ 10:55:50
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0