Väckarklockans vara eller icke vara...

Jag avskyr väckarklockor. Eller egentligen hur de låter. Numer ställer man ju alarm på telefonen vilket är bättre. Då kan man åtminstone välja ljud. Förr hade man ju klockradio. Den lät ju sådär väl? Eller en sån där gammaldags klocka som dessutom tickade så ini vassen så det var stört omöjligt att somna.
Men nu vaknar man till melodi i lagom volym. Och tur är väl det när skrället larmar klockan 5... Tur man sovit som en stock,med Ture på fötterna.
I dag är sista passet för denna vända,niiiice! Sen är det banne mig frivecka :D


Kommentarer
Postat av: marianne

Ja usch, men förr sov jag stenhårt och behövde verkligen ett par skrällande klockor runt om i sovrummet, nuförtiden har jag lust slänga ut sambons mobil som han snoozar och snoozar....

Om en hink eller nå´t skramlar kan man ju intala sej att det är en katt som rör sej, men jag tror vi alla har sällskap på våra gårdar, att det finns nå´n kvar som håller ett vakande öga över oss.

Jag har fått en del kritik för vad jag skriver på min blogg, men jag har inte pekat ut någon, det är snarare så att personen i fråga har känt sej träffad.
Det jag skrivit är mina åsikter, men hon har andra åsikter och har tagit det som påhopp.....konstigt tycker jag. Därför ville jag höra vad andra tyckte

2013-01-10 @ 13:37:33
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Agnetha

Jag med!!! fy hur de låter.

sv: hoppas järntråden gör sitt jobb bra! alltid så lurigt på vintern är jorden är dålig...Släkt o vänner har haft otur med rymlingar i vinter- två hästar genom isen och en påkörd, fast i två olika delar av landet. :-/

2013-01-10 @ 15:57:54
URL: http://agnetha.blogg.se
Postat av: svea-karin

kl 5? usch det lät jobbigt !

2013-01-11 @ 21:53:41
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0