Tjaa...

Det är tunnt med ork idag. Jag är sjukt trött... Tyvärr lammade en tacka fram en dödfödd i natt och jag hade glömt ställa klockan :( Hon fick en till unge sen,men nu ser det ut som om hon möjligen fått lammförlamning. Jag gav medicin så får vi se.
Annars så är antalet bräk 42 just nu,med 5 tanter kvar att lamma. Har inte hört nåt mer från Baldur´s fölunge ännu,men det hinns väl med. Snart dyker det ju upp ett par till om allt går vägen. Om en månad eller så.
Jag är så sugen att köpa ett sto och har ju hittat ett jag vill ha. Jamila har ett till försäljning som heter Spes. I LIKE! Kanhända får man ett av tomten...
Nä jag måste knata ut och titta till alla djur. Ett evigt spring just nu...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart du ska köpa dig ett avelssto ;)



Synd med det dödfödda, hoppas det går bättre med de kvarstående.



SV: Man tycker ju inte det, men hon verkar inte ha bråttom :/ Usch vad trött jag är på att vänta!

2012-05-07 @ 20:31:10
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0