Var man inte sjuk så blir man

Smorde opp skotrarna idag... Eller jag hjälpte till ska man säga. Att man ska smörja sånt har aldrig slagit mig faktiskt. Olja å bensin borde väl räcka? Men nej å nej. Det är små smörjnipplar överallt tydligen. En till hastighetsmätaren till och med (??!!?). Så nu är det smort. Givetvis måste man ju köra en aldrig så liten sväng. Visar sig att det kanske inte var världens bästa ide utan korrekt klädsel. Lössnön yrde jäklar anamma så jag såg inte nåt. Kallt i halsen åxå när snön ansåg det var ett ypperligt ställe att lägga sig att smälta på.
Hästarna fick sig en ny bal idag. Snönäsan skuttade som en galning när sambon körde in m traktorn. Vi får kalla det miljöträning. Hans mamma gillar inte traktorer heller...
Lilla snönäsan har kommit på att jollybollen är ganska kul att putta runt på. Jag provade ett år med en läderkick till ardennrarna. Ingen hit. Sko stl 9 trampade till en gång så var det ingen boll mer.... Men de små gillar bollen tydligen. Det är ju kul... För dem mest såklart.
Var nyss ute å fyllde på vatten å stackars Fala trodde nog att det var dags att gå in,men no such luck baby. Ett tag till blir de allt ute...
Nu ska jag ta tag i sladdhäxan. Så kanske jag slipper höra att man drar in spån? Kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0