Lugnt och sansat

Men så är man pigg idag också :) Vi hade grannen på middag och det kom några grannar till senare också. Raketfri zon även i år. Det är så många andra som pangar som man kan titta på och det är ju främst för djuren man avhåller sig från pangandet.
I går letade jag Hraffe´s täcke..Johan påstår bestämt att han hängt upp det på tork i kokhuset,men där är det inte. Det är inte i nån av svalarna,inte i stallet och inte hos fåren. Jag letade igår så jag trodde jag skulle bli tokig men det finns bara inte. Som tur var hade jag ett på lager,lite långt men dock,som han fick dra på sig i morse. Hraffe fick ta Baldurs och Baldur fick det nya eftersom kardborren är mer sliten på det gamla och kardborre är inte Hraffe´s favvo.Lite mjukstart på kardborrefronten ;) Fick spänna in bukgjordarna så mycket det gick och tog bort bensnörena så länge.Fast jag tror nog han köper dem åxå. Här är det full rulle på nyårsdagen. Johan drog iväg och hämtade ny bal till storhästarna.De tuggar ju i sig en bal per vecka så det går lite hö.. I dag har gubben lovat grannen en skotertur,för grannen har aldrig åkt skoter (?!??) hur otroligt det än kan låta. Temperaturen är ju lagom,men det snöar kraftigt så vi får se hur det blir. Måste i alla händelser ner till civilisationen fram och tillbaka och handla lite. Känns som en dag jag helst ligger på sofflocket,men den gubben går ju inte...Man har att göra oavsett väder. Nä,nu blir det mer kaffe! Ha en mysig nyårsdag!

Kommentarer
Postat av: Evelina Larsson

2011-01-01 @ 11:17:19
URL: http://avalina.blogg.se/
Postat av: Evelina Larsson

Men jag kanske ska skriva någonting i kommentaren också, höhö. GOTT NYTT ÅR!! Det är bara att komma på närhelst Ni vill, vi är hemma hela tiden iallafall jag förutom på måndag då vi ska på BB annars är det bara att komma och snoooooosa hur mycket du vill vetja :)

2011-01-01 @ 11:18:29
URL: http://avalina.blogg.se/
Postat av: Titti

Suuuper! Då tar jag tisdag :))

2011-01-01 @ 20:44:50
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0