Lördag

Tjaa,jobbade igår.Fick åka hem efter halva passet när gubben ringde.Han är dösjuk.Har hög feber och frossa. Så man masade sig hem och tog hand om sonen och rulljansen. Tänk att karlarna blir såååå sjuka när de är sjuka. När jag varit sjuk har jag minsann fått feja på lite ändå. I sakta mak visserligen,men dock! Genetiskt misstänker jag. Ska försöka kasta upp några kort från sommartrippen till storstaden sen om jag hinner.
Drar ihop sig till kastration också.Hraffe har ju lugnat sig i boxen och gafflar inte alls lika mycket nu,men det är ett evigt skrapande med hovar etc. Så beslutet kvarstår;kulorna väck!
På måndag är det skolstart... Mina barn tycker detta är skittråkigt. Jag kan förstå dem.Visst tyckte man det själv,men det ska bli skönt med vardag igen på nåt sätt.
Ska släpa in mina hästar idag en sväng och se över dem.De har ju små ärr här och där :( Hoppas det inte blir vita hår på Hraffe där...Han är ju så fint svart,så det vore synd. Märks att hösten är på ingång,Baldur mörknar på sig nu. Blir mer och mer brun igen. Nä,jag måste ta och dricka mitt kaffe.Resten av fotfolket sover,så det är jag och korsordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0