Vilken morgon...

I går kväll spöregnade det,så hästana fick gå in ovanligt tidigt...I morse när jag öppande stalldörren har Verona tagit sig loss och står parkerad bakom Pontus med näsan mot grabbarnas boxar. HUR hon kommit loss vete 17. De har både halsrem och sitter fast i grimman och inget var trasigt. Johan tror att nån släppt loss henne,och med nån menar han vem det nu är som går igen här...För ett spöke har vi helt klart...Längtar väääldigt efter boxar till alla i nya stallet nu! Jag ska,trots att det är mördande tråkigt,isolera klart i dag om jag så ska jobba non stop!!!
Isolera är det tråkigaste jag vet...Det är inte kul och den som säger nåt annat måste ljuga...
Full fart på gården i går. De tre som skulle ha lammkött kom och hämtade. Byns bödel/slaktare styckade grabbarna och fick ett lamm i betalt ;) Nu ska jag skicka mitt stora barn med bussen. Hon sticker på konfirmationsläger i morgon...Nu blire kafe för mig.Måste passa på medans tid är så jag inte hittar på att dricka sedan när jag ska isolera!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0