God kväll...

Vilken nesa.... Brynäs fick pisk på hemmaplan,av MODO... Vilket ställde till med stor glädje för sambon... Jajamen,där fick man för att man stack ut näsan och var kaxig...
I dag har jag varit i ortsjön och kollat in fröken A's nya anläggning. De tar emot ston m föl,å dräktiga ston och unghästar,för en uppväxt på lösdrift. De har byggt och gjort fint får jag säga! Kostade nog multum.... Stora fina hallar,fint stall med boxar och spolspiltor samt ordnat för att ev kunna ha semin i framtiden. De har kontakter här och där och många från utlandet skickar sina ston dit. Hittills fanns 16 hästar på plats,men tanken är att runt 40 ska få plats. Himla fin övervåning ska det bli,med plats för föreläsningar,övernattningar osv. Jag är impad helt klart. Väldigt genomtänkt allting! Kul att de satsar! Ska bli spännande att se när det är helt färdigt!
I övrigt har det varit slött... Gårdagen var inte så sen,men det räckte...
Vi vann på travet åxå! 3808 spänn. 5 rätt på V5! Räckte till att betala notan! Toppenbra! Tror pappa var ganska nöjd med kvällen!
Nu ska jag masa mig ut och packa kvällshö och ta in de fyrbenta. Jag är skittrött,men måste åka till sågspånshawaii (alnö) och hämta ungen...känns sådääääääär....


Kommentarer
Postat av: Agnetha

Det låter som en spännande anläggning- är det för Islandshästar? 0:-) grattis till trav vinsten också! Perfekt! ;-)

2012-11-18 @ 18:23:33
URL: http://Agnethasfundror.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Åååå det där lät som något jag skulle vara avundsjuk på om jag såg det!

Sv: Vi har 7 ha här hemma, som är våra egna. Det är två riktigt stora hagar och en liten. Den ena av de stora hagarna är avdelade i två större och en liten hage, så man kan välja om man vill ha den jättestor eller ha den avdelad om man behöver ha fler hagar.

Sedan har vi ett sommarbete på 8 ha, som vi arrenderar och en mindre sommarhage på 2 ha där vi brukar ha hingstar.

2012-11-18 @ 20:07:40
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0