Jaha....

Ska det bli påsk nudå? I helgen kanske man ser en påskhare runt äppelträden då? Eller förmodligen inte. Påskharen reser lika inkongnito som Tomten skulle jag tro,för än har jag inte lyckatsse nån av dem.
Min skepsis mot dessa två har nog smittat av sig på mina telingar. De tror inte heller på dem. Inte på många år i allafall.. Lite köphysteri kan jag tycka att dessa helger innebär. Det ska vara små ägg till riset,det ska fejas och pyntas. Jag försöker hålla det till ett minimum. En bukett påskris kanske det blir? Och påskägg till barnen såklart!
Jag väntar på min egen variant av påskhare/tomte..Paket från Emmishopen! Det ska innehålla b.la en dreamcoat för presentsyfte. Vi har fått hjälp att raka 4 ardennerben i olika omgångar,så jag tänkte att en sån spray skulle uppskattas av min vän C. De har nämligen 10 hästar (tror jag) och de flesta är rikligt behårade kallblodstravare. Det lär gå åt pälsglans då...
"Snart" ska väl även skatteåterbäringen komma. Hallelulja! Inte för att det nånsin lyckats bli särskilt mycket,men plus är bättre än minus..Och JA jag gillar pengar.Det sägs att ekonomiskt välstånd inte gör en gladare,men visst skulle det underlätta? Inte behöva vända på slantarna jämt. Ändå har vi det bättre än många andra,icke att förglömma. Tja,pengar må vara papper,men ack så viktiga papper.
Dessa papper köpte oss 100 handdukar på IKEA t.ex. Som skall användas när lammen börjar komma. För DÅ får man agera lammorska,dra ut lamm här och tvätta nosar där. Kul på ett skräckinjagandet sätt. Man kanske skulle bjuda in folk att betala för att få hjälpa till ? ;)
Nää,nu ska jag avsluta och jobba på. Rasten varar ju inte för alltid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0