Näääe

Hur mycket otur kan en människa ha? DvS jag? Gaefa kastade sitt föl natten till onsdag. Jag är inte glad alls. Men en bra sak är ju att Gaefa är pigg och som vanligt. Men lite ledsen blev man ju....  Så nu känner jag inte alls för att sälja Siggan heller. Nä hon blir nog kvar ett tag. På plussidan kan jag ju börja kravla mig upp på Gaefa nu så smått. Om jag har nån som håller i bitändan så. Nackdelen är ju att det är plusgrader så det kan ju bli halt nu med oskodd häst. Jag får gå ner på åkern...
Annars så väntar jag på besked om när flyget från island går. Får hoppas hennes föl blir fullgånget och friskt då. Annars blir jag nog tvungen att lägga ned hästeriet och börja avla undulater. 
I dag var hovis här. Siggan skötte sig himla bra! Så glad man blir att övandet ger resultat! Bobby var också klockren. Bobby å Baldur får byta box nu när Gaefa inte längre är dräktig. Så får det bli. Tror inte jag ska lösa nån hingstlicens i år heller faktiskt. Han kan få vara ett år tycker jag. Trots allt är han nu 17 år ju. Så tiden går 😱
Nä nu är det bäst man tar sig en dusch medan det finns varmvatten 😬

Kommentarer
Postat av: Marianne

Men näää så tråkigt :(
Men inte ska du väl byta hästeriet till fågleri?
Nä nu ser vi fram emot de nya från Island...

Svar: Ja man undrar ibland om man ska byta hobby... Så tråkigt å jag ger mig 17 på att Velinas spark träffade som klockrent. Hon är snart portad från kontakt med mina hästar...
livetpavischan.blogg.se

2017-01-23 @ 11:01:22
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0