En sån debatt...

Bara för att Peder tog hem Jerringpriset. Där ser man. Mina favoritkommentarer är "hästen skulle haft priset" Jaa för All In hade säkert hoppat lika bra med vem som helst på ryggen. Nä han hade ju inte det...  Ridsport är ju ingen sport visar ju också på vilken otrolig okunskap det finns kring ridsporten. Bara hobby alltså. Det är därför det har varit OS gren i 100 år,ahaaa! Nä fy vilka korkade och missunsamma människor. Bra att det blir ljus över ridsporten,å Heja Peder och alla andra i vårt avlånga land som släpar sig ut i stallet varje tidig morgon när det är -25,som hämtar hö och spån,sliter och släpar 365 dagar per år. För en häst är ingen golfbag eller badräkt man kan parkera i ett hörn för att man vill vila sig lite,fira jul eller nyår. 
De som uttalar sig nedvärderande tycker jag ska låna en häst å anmäla sig till närmsta pay and jump. Minst en meter ska ni hoppa och SEN kan ni uttala er om att hästen gör allt jobb osv. Jag ska med  nöje filma er insats! Sen kan ni få berätta hur ni tog er ur sängen morgonen efter också. Återkom då ni vet vad ni snackar om. Adjöken så länge!

Kommentarer
Postat av: marianne

Om de ens kommer hem till sängen efter, de kanske ligger med bruten nacke på sjukan.
Jag tänkte också på det. ...om det nu skulle vara så lätt att vara åka med i sadeln, skulle ju de flesta gå från tävlingar med vinst, men jag undrar hur de menar att hästarna lär sej?! Eller de kanske föds med alla dessa kunskaper?
Suck! Om ridning inte är en sport så är det vällingen sport att dra runt på en golfbag och putta iväg några bollar heller....det blir man väl knappast svettig av...:))

Svar: Nä precis. Jag tycker ju golf är nåt man börjar med när man blir pensionär också så. Debatt ikväll kl 22 😬
livetpavischan.blogg.se

2017-01-18 @ 09:34:53
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0