Hagbygge och pyssel

Ja man fick ju en såndär förträfflig idé,enligt mig då. Utöka vinterhagarna lite. Sagt och gjort brassade man ner och handlade diverse grejer till det. Stolp har vi hemma så det slapp jag. Sen var det ett evigt spettande och slagande med slägga.... En bit av hage blev stängslad med grön tråd. Visade sig vara ohyggligt dumt då den delen blev genomsprungen sisådär tio minuter senare. Ingen gjorde illa sig tack o lov,och nu fladdrar där små tjusiga plastband i vitt och rött. 
Ena hagen,den som är tänkt till Velina,fick jag pyssla mer med då det skulle dras en ordenligt bred passage genom skog där ingen man varit de senaste 50 åren eller så. Det kan omöjligt passerat nåt annat än flygfän där. Men efter den del sågande,vilket jag inte riktigt behärskar ska erkännas,så är nu passagen klar och ihopbyggd med befintlig vinterhage. Vips har de större utrymme allihop. Känns mycket bra. Grindhål är ordnat ut till sommarhagen. Jag har dille på att ha grindhål lite varstans och har gärna hagarna ihopbyggda för enkelhetens skull. Här finns grindar genom varenda hage. Det är ork och tidskrävande att måsta leda alla ut klockan 5 på morgonen innan man ska mocka och fixa,för att sen vid strax efter 7 åka på jobbet. Det är så himla skönt att öppna en dörr samt lite boxdörrar och säga varsågod,gå ut för egen maskin. 
Till min hjälp i mitt hagbyggande har jag haft diverse fyrbenta kreatur. Gaefa vill ju gärna vara med där det händer och hon kom som ett skott när hon hörde skruvdragaren... Märklig pålle det där ibland 😉
Siggan har åxå varit behjälplig genom envis nack och axelmassage. Något hårdhänt vissa stunder,men hon lär sig med åldern tänker jag. 
Pappa är trygg tycker Siggan som nästan alltid går och betar brevid honom. Hon vill gärna hänga med in i boxen också,men det skulle nog inte bli så bra...
Nää nu ska jag lägga ner för idag. Har hunnit det jag ville och lite till :)

Kommentarer
Postat av: Marianne

Det där med hagar... I tanken går det ju snabbt men det brukar alltid hända saker som tar mer tid...känner så väl igen mej.
Tänk att hästarna ska vara med överallt <3

2016-10-09 @ 15:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0