Ja så var det höst...

 
Ja hösten har anlänt med regn och råväder. Här gick man och tänkte att det kanske blir en sån där fin och torr höst,men det verkar inte så. I morrn ska det visst bli regn,tidningen varnar dock för snökaos men det blir väl inte här utmed kusten. Regnet har ju medfört att ett stycke mest vit fölunge numer är mest grå. Man kan hålla sig för skratt...
Tur att allt klär en skönhet?
Annars så är det mycket fårsysslor nu. Vi började klippa fårskallarna härom dagen. Svårare än man tror kan jag säga. 4 klippta och de har nu lite skägg kvar vid fram å bakben. Ser sådär ut. Men övning ska visst ge färdighet har jag hört och vi har ett gäng att öva på om man säger så. Beställde hästskär till maskinen,det ska visst gå att klippa med fårskär också,men de är så långa så jag törs inte riktigt känner jag. 
Men men de kommer väl så ska fröken röd friseras sen...
Mitt stora barn har nyss fyllt 20(!!!) också. Vad i hela friden. Hur blev hon stor så fort? Knappt hann hon fylla år så stack hon till USA på semester... Just nu är hon i New York och på fredag åker de till Orlando. Där ska de se Gavin Degraw på Hard rock cafe. Inte alls avundsjuk 😎
Sen iallafall åker de till Miami ett tag och efter det kommer fröken hem hoppas jag. Saknar min unge!
Tur man har Tillie som förgyllde gårdagen. Hon ville klappa  Baldutt hon. Gofisen min som också blivit stortjej för hon har  slutat med blöja på dagarna. 
Annars så rullar det ju på. Junior fyller snart 15 han. Sjukt vad stora barn jag har... Sen lackas det mot jul och allt det dör. 
Nä nu ska jag trava ut och göra nytta. Sambon vaknar snart hoppas jag så vi kan hämta in baggarna som
pla erat....

Kommentarer
Postat av: marianne cargus

Visst är det konstigt hur barnen blir äldre medan man själv bara blir yngre?
Men jisses vilken härlig på fölet...haha
De har förvarnat om snö i veckan hos oss också, vi har haft så fin höst så kan inte gnälla så mycket över det som kommer.

Svar: Ja de är så stora nu så det är inte klokt... Känner mig inte så gammal själv konstigt nog ;)
livetpavischan.blogg.se

2016-10-31 @ 15:45:11
URL: http://marresmams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0