Zzz

 
Lamm lamm och åter lamm. Jo de är nu fler. 66 stycken närmare bestämt... En tacka kvar som ska lamma. Övervägande trillingfödslar i år. 15 stycken so far. Igår damp Diesel Doris ner med tre. Det var kinkigt för bara ett framben kom på 2 av dem så jag fick pilla ut det andra. Det gick det med. Ett redigt felläge till har vi haft,och ett av lammen var rejält stort. Har inte vägt det men det satt som berg och han är en riktig bit ser man med ögat. 
Hästarna mår fint,Baldur har vår i hjärnan och bajsar icke inne om han inte behöver... Skönt för mig :) 
I dag ska jag jobba och vila från lamm och välling osv. Ska bli riktigt skönt! 
I morgon hoppas jag vi hinner åka på Hästens dag på Bergsåkers travbana :)
Nu är det dags att susa iväg snart,så jag ska fixa mig lite frukostmacka att ta med!  Synes!

Kommentarer
Postat av: marianne

66!!!! Wow!
Kan bara gissa hur det låter när alla "pratar" haha...

Men de är ju så söta att man nästan dör, åtminstone när man ser de så här på foton ;)

Svar: Ja nu är de 68... Men det var sista tackan som lammade nu så det är överstökat för iår!
livetpavischan.blogg.se

2016-05-09 @ 10:36:05
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0