Intet är som väntans tider

 
Ja nu är det sista veckorna på dräktigheten. Kollar juver dagligen nu för att ha koll om det är skillnad. Tur min röda fröken älskar att man kliar juver 😉 Då är hon veckans snällaste! I dag ska vi släppa ner på lite grönt är tanken. Nån timme eller så. Bara gubben (eller blir det jag) roddar bort grindar å grejer i ena hagen 😉.
Lillemannen Alfheidur kissar nu som han ska. Det skulle kollad över en del idag när mer personal är på plats så vi får nog veta i eftermiddag hur det ser ut.
Lutar åt att han fått för kraftig råmjölk. 
Jag själv har köpt en refraktometer. Med den mäter man kvaliten på mjölken så ser man om man behöver dra ner eller ge mer mat till mamman. Mkt smart. Om den hinner komma är en annan femma,om inte fick jag åka upp till Ortsjöns hästgård å mäta där så det löser sig ändå :) 
Nu ska jag holka i mig en kopp innan dagen fortsätter! 
Ja just ja. Den brungula på island har fått ett hingstföl. Den är till salu tror jag också. jättefin iallafall :)
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Åhhh vad skönt...hoppas det visar sej vara en sån lätt förklaring.

Är det ditt nya sto? Men låt hingstfölet också få flytta hem till dej ;) så sött ju....

Svar: Haha nää den köper jag inte. Har ingen lust att hosta upp dubbla exportkostnaden 😉
livetpavischan.blogg.se

2016-05-16 @ 11:44:16
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0