Tji fick vi....

Gubben är på g hem,utan häst. Den damen skulle icke sa Nicke kliva på..... Nu blir det storbuss och de får baske mig bjuda till,de som säljer. Lite lätt less.
Blev uppmuntrad dock av paket i lådan,fina armband från Marocko! Blev himla glad! Det var m Fatimas hand på som är lyckobringande fick jag veta. Hoppas det tar skruv 😁
Fröken Gaefa är halt åxå. Öm och lite svullen i en framkota. Typiskt 😒
Men men,ska det klatra så ska det.... Tur i oturen att man varit på candy world idag då.....
Läste igår också att SIF nu höjer stoavgiften till 1000kr,fastän de sa bara nyss att den skulle sänkas till 250,vad tusan håller de på med? Känns som om man skulle kunna få lösa hingstlicens billigare då om man bara vill betäcka sina egna ston. Blir nog många stoägare som kommer att låta bli att betäcka nu med en sån stor höjning. i långa loppet kommer det bara bli höjdarna kvar,vilket jag tycker är fel. Bara för att man inte har en högt bedömd häst betyder ju inte att den inte har bra egenskaper. Alla individer behöver ju inte bli tävlingshästar. En del torde kunna få bli trevliga familjehästar tycker jag. Snart finns inga hästar "alla kan rida" kvar då. Kul sif,kul.....
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Men oj...då blir det lastträning sen då?

2016-01-22 @ 22:42:55
Postat av: Jenny

1000 spänn?! Vilken jävla idioti. Att de har skralt om pengar vet vi ju, men jag tror inte att en sådan chockhöjning kommer ha någon positiv effekt på föreningens ekonomi, snarare kommer färre betäcka, som du säger.
Surt att hon inte klev på transporten, hoppas det går bra med lastbil.

2016-01-23 @ 18:27:27
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Titti

Jaa du Jenny jag tror många kommer gå ur sif jag å då blir det ännu skralare när det blir mindre medlemsavgifter. Pållen tror jag hade gått in på vanlig finka eller stor buss. Misstänker att hon tyckte den var lite liten. Hon gick in men vägrade vrida upp sig i åkriktning typ. Nu blire greens!

2016-01-24 @ 07:16:27
Postat av: marianne

10 minus kan räcka, men då ska det vara minus också, inte som här nu...kallt varmt, kallt varmt om vartannat...nu väntar vi slask och senare ska det frysa på och bli isigt :(

2016-01-24 @ 15:02:28
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0