Snööö

I dag snöar det ordentligt. På vissa ställen räcker inte stövlarna till! Äntligen! Även om jag tycker det kunde ha blåst liiite mindre. 
Pållarna ser inte ut att vara speciellt missnöjda iallafall :) 
Med goliat,som blev ensam fjording,går det väl sådär. Han är jättelugn i stall å hage. Mindre stillsam med sele på... Vi tömkörde nämligen och det gick inte bra alls. Oddsen att han blir en hygglig enbetshäst är nog inte så bra nä. Vi får se vad som händer där... 
Nu dags att trussa ut i snön å fodra eftermiddag. Det är ju oskottat än eftersom gubben jobbar. Men bara jag kommer ihåg att stoppa värmar'n i traktorn så ska det nog bli ordning på den biten också.
 I morrn är det jobb. Var hemma nyårsdagen och söndagen med vidrig förkylning och hosta. Fick inte sova om man säger. Började redan på annandagen det...Men nu känns det som om det lossnat såpass man orkar jobba,och förhoppningsvis smittar man inte nu heller. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kan tänka mig att hästarna trivs i det här vädret, mina verkar det inte heller gå någon nöd på just nu, då är det liksom värre med deras matte...

Stackars Goliat, man lider ju med han, det måste kännas väldigt ensamt och oroligt när arbetskompisen försvunnit. Man får väl ändå hoppas på en bättring där.

Svar: Jag tror inte den gula fixar att vara ensam i vagn tyvärr. Han blor tokstressad och blockerad när man tömkör till å med :(
livetpavischan.blogg.se

2016-01-08 @ 11:00:50
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0