Trött...

I går kväll gick jag ut för att kolla så ingen lammade innan jag satte mig tillrätta i soffan som total chef över fjärrkontrollen. Givetvis gick mina planer om intet. Två tackor var på gång,förstagångstackor dessutom. De brukar vara halvkorkade är min erfarenhet. Så åxå dessa. Första lammade sin första  å sen drog hon som en avlöning. Jag fick leta upp henne å försöka locka henne med lammet,men det begrep hon inte så till sist tog jag frambenet å drog med henne. Sen kläckte hon ur sig två till. Andra tackan höll på länge å väl innan jag tyckte det tog lite väl lång tid så henne fick jag hjälpa med första. Säkert ganska trång. Men hon fick åxå två till sen. Skojig färg på två av lammen på första tackan å resten var vita. 
Kom i säng runt halv tolv,sen upp kvart i 3. Hade duktigt svårt att somna om sen,å upp 7. Det fick faktiskt räcka... Det är det jobbigaste. Kliva upp mitt i natta å sen lyckas somna om. Jag är skitdålig på det... Men det är väl bara en kort period så man härdar väl ut.
Liten bagge. Ligger bra till att bli sparad som kastrat :)
Å sen kom två tacklamm. En till med skojig färg. Dessa tre är halvsyskon till LillSiw,Siw är en mkt bra tacka så ska det sparas tacklamm sparar man gärna efter henne :)
Nu ska jag svälja en balja kaffe... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0