Pannknack

Haft sjukt ont i huvve idag. Jobbigt.. Men efter nån alvedon så gick det om sig.
Varit på föräldrasamtal idag,juniors nya mentor är från Island,passande nog :) Junior själv är fullkomligt less på skola och allt som hör ihop m det. Svårmotiverat,vad tusan gör man då? Han är ju inte mutbar heller,tja. Brukar sluta med att vi blir ovänner. Hur 17 motiverar man dem till att plugga? Man försöker ju påtala att betygen är viktiga inför gymnasiet,så man får gå vad man vill gå,men det går trögt att få in d i huvve...
Nä nu ska jag ringa morsan... Trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: marianne

Inte lätt att motivera ungarna som inte förstår vad som väntar i vuxenlivet.
Min yngsta kom in på sitt första val, men bytte för han ville gå tillsammans med kompisarna...det har han ångrat,han är 32 år och snart klar med sin utbildning som han fått skaffa i vuxenlivet istället.
Det är ju inte snällt att säga "vad var det jag sa" men tanken finns ju även hos honom "om jag lyssnat på mamma"

2015-03-24 @ 09:34:47
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0