Kattorna

 
Ja jag tänkte väl jag kunde berätta lite om våra eminenta råttfångare? 
Vi har 3 såna. Trixie,Thorsten å Ture. Trixie och Thorsten är syskon och de kommer från sågspånshawaii,dvs Alnö. Har man nån gång hört gruppen Rasta Hunden,så refererar de till ln som Cancerön. De där små tigrarna kom 2009 till oss på "fastlandet". Alnön har dock en bro så vi behövde ju inte simma över precis.
Thorsten är en sån som kommer galopperande över morgontidningen för att kasta sig i knä och gosa. Tar en å annan sork och har en tendens att mobba sin syster.
 Trixie är en pyttekatt. Henne kallar vi åxå för SJ ludret.Detta för att hon älskar vår SJ filt. Där kan hon sova i timtals. Hon är den som fångar fåglar,men hon får sällan äta upp dem själv,nån av de andra tar gärna av henne bytet. Hon är iallafall husses katta,när det passar henne. Halvkorkad katt för hon ramlar ofta ner från grejer när hon åmar sig,har noll koll på vart soffa,bord,altan tar slut.
 Sist,men absolut inte minst,har vi Ture.
Honom tackade jag först nej till,men så blev sambon lite överförfriskad en kväll,å satt å gafflade om att man gör som man vill. Jaha tänkte jag gör man det,okej! Så då tackade jag ja till att lilla Ture skulle få bo hos oss. Sambon var missnöjd i ungefär 24 timmar. Men man gör ju som man vill ;)
Ture är en knubbig varelse som vill gosa brevid. Ingen knäkatt. Han kastar sig ofta runt fötterna på oss å springer kors å tvärs så man har mer än en gång hållit på att slå en redig vurpa.
Ture är minst sagt speciell. En riktig personlighet. Just nu har han tics på att vara i badrummet,sitta i duschen och glo. Vete 17 varför... Sover gör han helst med mig,få ska det skedas... Teleskopben får han om husse vill slänga ut honom på kvällen. Det är så han får fast i dörrkarmen nästan. Men rackars söt å mysig katt.
 
Alla katter är ju utekatter här,nu på vintern mer motvilligt :)
 

Kommentarer
Postat av: marianne

Jag känner igen allt :)
Charmen med katterna är deras egenheter som ofta är rätt speciella.
Jag har också en katt som sitter och vaktar tills jag ska sätta mej...ibland är det ganska enerverande att aldrig få vara ifred...men ganska sött också på ett sätt.

2015-01-16 @ 10:02:15
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Ljuvliga! Tre är ett så lagom antal dessutom.

2015-01-17 @ 23:18:49
URL: http://videungens.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0