Blankis å surväder...

 
Efterlyses:Vinter! Hallåååååå vaart är snön? Å minusgraderna? Ska det inte bli mer nu? Hatar detta väder. Nu äre blankis så jag fick hänga lite på pållarna när jag ledde ut för att hålla
mig på rätt köl....
Helt enkelt så suger vädret. 
I dag är det jobb så 05 ringde klockan å man hasade sig opp.... Kul äre inte,men man har som inget val. Har fixat klart stall å sånt iallafall. Alltid något. Igår var vi på familjepromenad,fixade in nya balar till fåren å idag lär han få hämta till hästarna.
Längst upp i högra hörnet bor vi ;)

Kommentarer
Postat av: marianne

Usch de här isgatorna är hemska...just nu har vi bara lera på stallplan men det brukar vara skridskobana så jag förbereder mej :(

Jag brukar stryka tjära eller matolja i hovarna, det hjälper lite mot styltor...inte helt, men bättre än inget

2015-01-02 @ 09:20:28
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina

På nyårsnatten när jag skulle åka och hämta Minou och Benjamin, var det isgata hela vägen förutom de tre kilometer som var på landsväg. Jag kunde bara köra i 30km/h så det tog en timme att hämta dem fast de bara var en mil hemifrån. Hua!

2015-01-03 @ 11:50:59
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0