Drar ihop sig..

Mot fjällen!! Ska bli en skön helg kan jag säga. Vila sig lite från djur å ansvar ;) Skotran ska med såklart. Jag gillar inte skidor,säkert mest för att jag inte kan. Första (och enda) gången jag åkte hade jag fantastisk kontakt med naturen,såpass att jag hade barr typ överallt sedan. Skidorna styrde mig rakt in i buskarna ;)
Här hemma har vi haft stöld. Tror vi. Alla hinkhållare,12 hinkar samt en grind (till fåren alltså) är helt borta. Vi har letat överallt å hittar inte grejerna! Vem tusan kan vilja ha dessa prylar? Å vem vet (som inte ser skillnad på ditt å mitt) att vi har dem? Märkligt till max.
Hästarna mår fint,fåren likaså. Vi ska sära på dem nu, De som inte ska lamma får åka till vindskyddet nu. De behöver ju inget kraftfoder.
Förövrigt är det mäkta bra att ha barn med körkort!! Det stora barnet hämtade det mindre idag på skolan :D. Dock var den yngre halvskraj såhär första gången ;)
nää nu ska tant vila i soffan en stund...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker det är klokt att du håller dig borta från skidor ;)
Mysko med de försvunna prylarna, för inte kan de väl fått ben och vandrat iväg själva?

2015-02-13 @ 18:43:47
URL: http://videungens.worpress.com
Postat av: marianne

Ibland letar jag länge efter en sak och tror någon tjuv varit på besök, men så dyker det upp och då kommer jag ihåg att jag lagt det där...
men ibland är det andarna som busar med mej...du har ju en karl i stallet så det kanske är han som gömt era saker...hihi

Jag letade efter en ring över ett halvår och sen en dag låg den mitt framför ögonen på byrån som jag hämtar kläder ur varje dag...suck

2015-02-18 @ 08:43:21
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0