Å än slant han dit...

Det är ju synd att inte stressa,visst? Så därför planerar vi in det mesta på samma dag. 
I morse var jag hemma strax efter 8,hann svepa i mig ett par snabba kaffekoppar å en macka. Ut å mocka,in å byta om och iväg på studiebesök. Vi kollade in ett nybyggt fårhus som är godkänt för 120 tackor å 240 lamm. Himla fint ordnat med tackor sorterade efter foderbehov. Finull för sig för de behöver mest (ja såklart har vi såna). Ca 100 lamm hade de hunnit få. Vi är lite lammsjuka nu...
 
Sen en snabb visit hos fröken E å herr D som igår flyttade in i sitt hus. Tillie tycker trappen är spännande samt alla eluttag. De har det de gör om man säger...
Nu har man varit hemma i 1 1/2 timme å skall snart,bara gubben blir klar med balbyte,på middag. Sen ska vi hem å slöa. Jag ska se till att avmaska lillan ikväll åxå,hon åker ju i morrn. Hoppas jag, för transportnissen har inte hört av sig ännu... 
I fredags var jag i mörtsjön å fotade hästar åxå,de ska säljas pga ägarinnans kropp inte orkar. 3 ston i ålder 12,5 å 3. Mamma å två avkommor. Får hoppas de blir sålda,för det var allt svårfotat. Vita (ska de vara) är de,eller ja två är skimmelskäckar. Underlaget var inte nå bra heller så stegen blev väl därefter,åsså är de ganska tjocka allihop....
Men men jag gjorde det jag kunde för å hjälpa till iallafall!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gullebräk! När ska lamningarna hos er komma igång?

Hoppas din väninnas hästar blir sålda snabbt och smidigt till bra hem, tråkigt när det blir så att kroppen inte orkar med :/

2015-04-12 @ 23:11:38
URL: http://videungens.worpress.com
Postat av: marianne

Jag blir också lammsjuk ;) Vi har ju inte haft lamm nu på några år...men det blir inga i år heller.

Usch vad trist för din väninna :( Jag har faktiskt själv gått och funderat lite smått på hur länge jag ska hålla ut innan jag måste ge upp detta med hästar och ridningen.

Både den läkaren som jag hade förra sommaren och denna som jag fick nu är vettiga och förstår vad som behövs göras....det är skrämmande hur vissa är egentligen, för några år sen var jag hos en som sa att det inte finns något som eter whiplash...det var tydligen bara något som någon hittat på...tur man inte behövde träffa honom angående detta...haha

2015-04-13 @ 08:57:21
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0