Men åhhhh

Bästa ridstigen är numer avstängd... Där är tjurhage :( Fasen va trist... Men men,man kan ju inte säga så mkt när det är privat mark ju...
Annars så.... Jobbade igår å i dag har jag roddat opp hönät till häradsbetäckar'n å fixat med diverse. Gratulerat fröken Y som fyllde år igår till exempel. Som belöning fick man sig en god bit smörgåstårta ;) hade man haft sån belöning hemma hade jag krattat ihop äpplena som hopar sig under trädet. Men eftersom kylen lyste tomt på såna saker så blev det inget av med det.
Pållarna mår fint,tycker det drar ihop sig mot provritt kanske. Hon är ff barfota bak,men jag tänker att en liten tur i behagligt tempo kanske går ändå... Måste ringa hovis i morrn å tala om att det är en till att sko :) Sen hoppas jag fröken AC snart är ihopläkt så vi kan rida ihop.. Vore ju kul. Fröken Y kanske snart är kry i sin axel så hon åxå kan följa? 
I morrn är det åter arbete. Pass 2 av 3. Blir en arla morgon således då man vill hinna mocka åxå innan man åker. Han är lite bortskämd med det min karl,men det gör inget. Jag gillar att mocka även om det känns lite motigt i arla morgontimma. Men jag får tänka på vad mycket spån jag sparar :) 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fast ofta tycker jag bönder gör så där bara för att jävlas... En av mina favoritrundor är fårhage större delen av sommarhalvåret, det är också surt.

2014-10-03 @ 11:48:10
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0