Regn å surväder

Tvåan klar... Påbörjat en römärr nu ;)
 
 
Ja det är väl inte konstigt om folk går å blir deprimerade denna årstid. Speciellt som vi inte sett solen på flera dagar! Typ en vecka... Själv blir jag allmänt less bara på blötan. Inget blir ju kul... Leriga hästben å fuktiga gummistövlar å kläder. Nä för min del fick det gärna bli kallt å vinter. Spanat på täcke till lillan till å med. Amigo föltäcke. Ska mäta lilldraken idag å se vad som finns.... Brukar inte använda täcken "i onödan" men i denna blöta så kan det vara ide. Samt att när jag trycker på "beställ" kommer säkert solen igen. Brukar ju vara så... Annars så. Kom hem
från jobbet nu å varenda taklampa lyste i kåken. Junior har ju åkt på jakt å fixat iväg sig helt själv. Sambon åker ju 5 så det blev så illa tvunget. Man brukar se på skorna hurvida nån är hemma eller ej. Nu är juniors stövlar borta,så så även han då. Tror jag. Har i ärlighetens namn inte kollat sängen. Jag märker vad tanken.
Nu:Kaffe för att värma opp min frusna kropp,sen stallsysslor å övriga göromål...
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har faktiskt också funderat lite över ett föltäcke, i synnerhet i slutet av sommaren när det regnade som sjutton vissa dagar och sommarhagen saknar ju ligghall så de har ingenstans att söka skydd där. Tur att små föl brukar ha redig päls åtminstone, det var nog mer jag som led än Keilir...

2014-10-11 @ 12:58:42
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0