Frivecka

Japp så har man frivecka igen :) Det börjar bli dags att stängsla åt fårskallarna som ska ut på bete lite varstans. Flasklammen kommer att få bo hemma såklart.
Hästarnas beteshagar ska gås över åxå. Jag ska åxå plocka hallonblad å nässlor till Gaefa. Bra skit det där. Lilla Alfdis har fått snurr på benen å bjöd på race igår tydligen :) Kul att det går så bra!! Äckligt söt är hon. Ljusnat runt ögonen så det ska bli kul å se om det blir nån variant på fux det där. 
Sen är det bara att vänta på min egen. Jag kommer att få en röd unge med temperament är jag rädd. Som mamman... Fast jag hoppas ju att den får pappas lynne! Godmodig å genomsnäll. 
Baldur har inte bajsat i boxen på en vecka han. Vårkänslor ordentligt. Det ska prompt bajsas ute å bajsas över. Ja de där kusarna. Till veckan kommer Dimmbra så då får han annat att tänka på :)

Kommentarer
Postat av: marianne

Vad spännande, när är det beräknat? Du har nämnt det förr, men ínte kommer jag ihåg det inte.

Hallonblad...vad för nyttigt finns i dom? Nyfiken!

2014-05-15 @ 12:47:33
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Njut ordentligt av friveckan nu :)

2014-05-15 @ 19:15:33
URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: marianne

JA man kan ju aldrig veta hur generna fördelas...jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att de ärver ca 75% från mamman...men har ingen aning om det stämmer....det verkar lite konstigt eftersom det alltid är så viktigt att uppge vem hingsten är i ett par led bakåt..

åh...då förstår jag hallonbladen :) tack

2014-05-16 @ 08:54:22
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0