Forskningsresultat...

Jaha,det var inte alldeles enkelt detta med semin. Först å främst måste man göra nytt cem test,samt ett test till. Detta 30 dagar före tömning. Cem testet kostade mellan 4 å 5 tusen spänn. Det andra vet jag ju inte.. Sen har jag då hittat en station i östersund,innebär en 20 mils resa med fålen. Enkel väg alltså. Nu är det så här att den stationen endast håller på med färsk semin,vilket då åxå innebär att jag då ska vänta på att stoägaren ringer och talar om att hennes sto brunstar. Under tiden emellan får han ju inte betäcka heller...Sen ska jag skyndsamt få tid på station å blåsa dit. Detta kostar,förutom resan,1500 som stationen tar av stoägaren. Plus att jag ska ha 1500 i språngavgift. Vi snackar stålar... Så tyvärr tror jag inte detta är nåt som är genomförbart. Lite synd. men sånt är livet. För övrigt åkte jag 4 mil skoter i går. Kul :) Nu tjatas det om nya skotrar här hemma... Men jag har nog gärna kvar gamla Lorenzo...
I dag är det -27 typ. Kallt värre :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nämen äsch, vad omständligt det blev, jättesynd :(

2014-01-27 @ 09:19:28
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0