Snö :D

Japp det har snöat några centimeter! Ingen än gladare än jag! Jippi :) Har suttit med min hosta å snoriga näsa och fixat 2 sidor på facebook,en som heter Gästa Fårgård och den andra Baldur vom Waldhof. Kolla å sprid gärna :)
i går kom min vän AC å vi fick för oss att mäta häst. Enligt tumstock å ridspö var Hraffe 135,5,Gaefa 136,5. Vete tusan. De känns mkt större? Mätte faktiskt inhysingen åxå helt olovandes,han var 140 m skor så 138,5 ca då. Medan vi mätte honom inser vi att kusen är
ju högre bak än fram å det visade sig att bak är han 143 med skor. Ganska vanligt med överbyggda hästar så det inverkar väl inte. Men jag har hört att man måste vara nog med vad man har för sadel. Hur som helst vill jag ha en mätpinne... En riktigt.... Ifall nån snäll vill ge mig en present så är det en sån jag vill ha ;) 
Nu är det dags att skjutsa barn till skola samt tanka bilen... Sen ska jag hem å ge små lammen mat :) Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Min erfarenhet säger mig att nästan alla tror att deras hästar är högre än de faktiskt är, i synnerhet vi med islandshästar. Jag trodde mina var några cm högre än de faktiskt var och så gott som alla överdriver i saluannonserna :p

2014-02-13 @ 21:41:48
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0