Kvart i sju,kuckeliku...

Det där med att jobba helger är ju inte alltid så kul. Men det är värt det när man har friveckor. Sådetså. Lyckades i går övertala generalen (sambon) att goa Ture kunde få sova med matte. Han kom ju in så sent ändå menar jag. Annars har han dille på att katterna ska ut,med stora bokstäver,på natten. Sonen har tagit efter de domderande tongångarna när det gäller detta ämne,vilket jag inte uppskattar alls. 
Nu på morgonkulan har jag släppt ut hästarna å mockat åt mina. Synnerligen effektivt med tanke på min ömma rygg... Jag måste köpa såndärn zongel.... Kan ju hjälpa kanske? 
Känns lite bättre nu,men det var ömt
som ögat när jag höll på i stallet.... Men men.... 
Snart går mitt gravida sto in i HÖGDRÄKTIGHET! Magen har börjat växa åt sidorna så nu ser man ju att det är nåt där. Hoppas det får stanna den här
gången... Igår kväll släppte jag ut henne på gången å mockade ur innan nattning. Hon var bort å morsade på Baldur som tyckte det var trevligare än hon. Gaefa tyckte att lukta på torsklevertran var mycket bättre.. Baldur är ju så himla snäll han å sa inte ett pip heller... Han mer tokluktar på henne så det sjunger i gallret. Hade väl varit andra tongångar om hon inte varit dräktig kan man tänka. 
Nä nu ska jag packa ihop mina pinaler,dator å stickning,å sticka på jobbet. Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: marianne

Gillar inte heller att jobba helg, men nån måste ju göra det...

Min sambo säger också att katterna ska ut på natten, men i vinter har dom varit inne ganska mycket ändå...så jag har haft det varmt och gosigt i sängen :)

2014-04-13 @ 15:02:32
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha, Katla ser ut som en boll just nu, jag börjar fundera på om det inte är tvillingar där inne :p
Kan du inte ta bilder på Gaefa så man får se hur hennes mage ser ut från alla vinklar? ;)

2014-04-17 @ 09:47:53
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0