Att vara två i stallet

Har sina fördelar det åxå. I morse släppte fröken E ut allihop och jag fick sovmorgon :)
I dag blev dan som kort för jag sov ju bort en del på morgonkvisten..Sen har vi varit till min farmor på tårta,hon fyller 89 på onsdag serni. Bordet vårt är fortfarande obehandlat,så allt man tar fram skall stå på tidning typ. Ska köpa färg i morgon... Men nu ska det bli fint!
I går var vi på lyskväll vid Öjen en sväng,mycket vackert och vädret var ju kanonfint hela dagen. Varmt och behagligt.
Hraffe den räkan har saboterat sitt täcke,igen. Jag fick rodda fram symaskinen ännu en gång. Rackarns kuse...
Köpt kiselgur åt honom nu så jag hoppas det sätter fart på manen.Ska även raka honom på sidorna av mankammen,utifall om att det är pälsätare,fast det tror jag inte..Han uppför sig ju inte som en eksemhäst heller,men han är mer utsatt av kusar än de andra stackarn...
Nu ska jag masa mig ut strax och släppa ut honom igen,eller ja,jag väntar kanske en stund till.. Ska smörja Baldur å Gaefa åxå..Gaefa skulle ha brunstat om vid det här laget,men det har hon inte gjort så kanske har det tagit nu??? Isåfall kan jag ta prov om ca en månad... Blir det inget föl nu så vete fasen vad jag gör...
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Men åh vad spännande att Gaefa inte kommit om. Då håller vi tummarna att det finns en liten där inne i magen nu då. När blir det fölning i så fall?

Hur har det gått med hennes spenar och så efter skendräktigheten? Har de krympt ihop till vanlig storlek nu?

Det kanske vore smartast om hon gick ihop med Baldur i vinter, det kanske är våghalsigt att släppa ihop henne med en valack ifall han skulle få för sig att försöka betäcka, man vet ju aldrig med dem...

2013-09-10 @ 14:52:05
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilket "sammanträffande", min farmor fyllde 89 igår :D

Håller tummarna stenhårt för att det är ett föl i magen vid det här laget, nu måste det ju tagit sig.

2013-09-10 @ 22:41:38
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Jenny

SV: Tack! Jag skulle antagligen må bättre om jag hade vett nog att ta det lugnt, men sådant hinner jag inte just nu... :p

Såga ner äppelträden? ;)

2013-09-11 @ 16:41:38
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: marianne

Vilken vacker vy.

Det är toppen på många sätt att vara två som delar på jobbet i stallet, men det är ju viktigt att man trivs, förstår och respekterar varandra.

Nu måste det väl bli ett litet föl i alla fall....undrar som Nina, när skulle det komma i så fall?

2013-09-15 @ 16:26:43
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0