Ryggj****l

 
Fy vad jag är less på min rygg. Kan ta mej gröne inte göra nåt utan att det gör ont. 
I dag har hovslagaren varit här. Vinterskott Baldur,halvskott Gaefa å verkat hraffe. Han får få barfota till nästa sväng iallafall.
Vi kollade Gaefa extra noga å hon hade en liten blödning i lamellranden å därför fick hon skor fram. Gick över alla hovar m visitertång men hon ömmar inte alls. Så hovis tror att hon lagt över extra mkt vikt på frambenen då hon haft ont bak. Helt annan häst kan jag säga. Fast lite brydd var hon allt. Baldur var lite öm i baktassarna men nu är han ju skodd så. Hraffes hovar var helt problemlösa. Han har vansinnigt bra hovar sa hovis. Bra bra.
Nu ska jag vila syltryggen en stund.
I dag är det förresten 22 år sedan min svärmor gick bort. Tyvärr hann jag ju aldrig träffa henne och hon hann aldrig träffa sonsonen heller. 
Junior tycker det är lite jobbigt av och till,att inte ha nån farmor och farfar,och det kan man ju förstå. Det var ju 5 år sedan (drygt) som svärfar gick bort också. Honom hann vi ju med å träffa desto mer. Svårt att sätta sig in i att inte ha några föräldrar när man 2 själv. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Min rygg är lika kass, kommer inte upp i sadeln idag. Men vad skönt att ha hovslagarbesöket avklarat!

2013-11-12 @ 09:24:41
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Nina Liljedahl

Aj stackars dig och din rygg! Hoppas det ger med sig snart.

Min pappa gick bort för drygt två år sedan. Det är fruktansvärt att inte få träffa honom mer, ibland blir ledsamheten extra stark och jag får nästan panik när jag tänker på att han är borta....Usch ja :´(

2013-11-12 @ 16:41:40
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0