Får får lamm...

 
Men NU är alla lamm slaktade! I morgon ska vi hämta kött och leverera.
Skönt att ha 34 st mindre att ta hand om. 
I går var man bonde ordentligt! Körde traktor ner på Vedafallet och hämtade balar. Tre stycken,ja jisses att man inte blir traktorförare på heltid! Gick hela 8km/h. Man är ju ingen Kenny Bräck precis... Dessutom är det en skogsväg ner där,lite geggigt och slirigt. Och smalt... Kom på mig själv med att sitta å burka när det lutade. För det hjälper ju :) Gick ju bra i alla händelser.
Nu har jag tagit in Gaefa vars ben inte gillar hårt och knöligt underlag. Hon går in tidigt således. Men det må gå tills det blir snö. Går inget mer spån heller,för renligare kuse har jag väl aldrig varit med om. 
Nää nu ska jag ladda för "I huvudet på Gunde". Han är hos Malin Baryard i kväll så det kan ju bli jäkligt kul :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0