Klafs klafs

Det hade börjat torka ordentligt i hagarna,men det gick över i och med spöregnet. Mycket tråkigt tycker jag!
Igår klippte vi klövar och märkte lamm. Alla ute nu utom en tacka å hennes två. De ska få gå ut idag. Gick då fort och mata idag. Inga flaskisar och inte en massa hötussar att springa runt med. De är störtsköna ibland,men jobbiga åxå... Hästarna ser ut att få klafsa på idag. Kansle kanske kan man släppa på dem på bete om 10-14 dagar. Bara jag hinner städa vindskydd åxå... Sen ska Gaefa's box skuras ur å halmas! Min plan var att låta de gå ute dygnet runt och sen börja ta in nattetid när det drar ihop sig. Jag hoppas verkligen att hon inte får för tidigt!!!! Jag går på semester den 13/6 så inte före det tack!! Tänk OM jag skulle missa födseln av det allra första fölet? Katastrof vore det nästan.
Jamila har fått ett hingstföl efter Alfur fra Selfossi. Hej avundsjukan... Sjukt fin..... Men jag blir nog nöjd med min fölunge åxå,även om den skulle ha 7 ben eller så...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Äsch, det är inte hela världen om du skulle missa det, jag missade ju bägge mina :p Men det blir nog bra ska du se, du får berätta för henne att hon får knipa igen till semestern ;)

2013-05-11 @ 21:47:59
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Nina

Vi har fått sju föl och jag har missat sju förlossningar...Men det blev fina föl ändå :-)

Vad spännande att ni ska visa Laki på bedömning! Jag måste ta reda på om det finns någon islandsförening här i närheten som arrangerar visningar. Det skulle vara kul att visa Silfrún och även fölet förstås.

2013-05-12 @ 12:06:47
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0