En till fin fäll :)

Visst?
Annars:Inget regn,inget föl för Tritla. Åtminstone inte igår då jag hade kontakt med ML. Jag längtar ju efter å få se vad det blev... Men tids nog.
Längtar mer än nånsin efter Gaefa's baby... Hon är idag ca 307 dgar... Det går fort,men sista tiden nu räknar man ju minuterna tror jag. Laki flyttar på lördag. Drömde inatt,att han först blev kedjad och slagen med en kratta och sedan stulen. Det var stooor uppståndelse i min hjärna med poliser och chipkontroller på ett slakteri i säffle. Jag lovar jag var kallsvettig när jag vaknade...
I går for första får/lamm gruppen på bete. Bara 20 får m lamm kvar... Bara...
Nu är det dags att skjutsa sonen. Han ska på Technikus idag :)


Kommentarer
Postat av: marianne

Men fy vilken mardröm, är du säker på att han ska lämna dej? ;)
Fällarna är jättefina, säljer du eller är det för eget bruk?
Vi har några fällar från våra får, både långhåriga och korthåriga, både hunden och katterna trivs finfint på dom :)

Jag har hört att kalkoner kan vara lite elaka och ge ett tjyvnyp, men vet inte och jag tänker inte ta reda på det heller ;) jag nöjer mej med höns och ankorna när det kommer till fjäderfän.

2013-05-22 @ 08:31:19
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Nej men usch, vilket obehaglig dröm! Tur att det var just en dröm och inte på riktigt. Flytten går nog bra :)

2013-05-22 @ 14:03:32
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: marianne

JAg har för mej att vi betalade runt 600kronor/styck med frakten och allt, men det beror ju lite på om det ska vara lång, mellan eller kort lurv. Vi sålde våra för 1000-1200 men såg på marknaden att vissa tog 2500-2900.
Jag vet inte vad han menar med söderöver, men vi bor kankse där :))

2013-05-22 @ 14:10:18
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0