Solen lyser gul som en zingo

Härliga dagar nu!! Ljusare och ljusare,men fortfarande kallt på nätterna.
Igår skulle de va skotertur,men jag stannade hemma. Sonen kom och meddelade på morgonen att idag skulle han ha hembakt med sig.... Hmmmm... Dessutom hade jag ingen som kollade hästarna. Så det så. Synd för nog hade jag velat hänga med,men men...
Kanske blir det en tur på onsdag (hoppas hoppas)
Gaefa är idag 252 dagar dräktig. Nog tycker jag damen ser dräktig ut åxå.
Usch vad jag längtar... Babyn hade jag tänkt sälja... Om jag kan... Annars ligger nog Hraffe lite risigt till :/ Jag kan ju inte ha hur många hästar som helst tyvärr.....
Gick an om man hade lösdrift kanske,men tyvärr har jag ju inte det.
Gaefa får nu 1,2 kg edel avel,lusern,betfor å kli. Å hö såklart. Torrhö på kvällen nu. Å vitaminer/mineraler. Mer tror jag i te jag vill stoppa i henne om hon inte behöver såklart. Man får vara uppmärksam på hullet så hon inte tunnar ur...
Just nu ser hon finfin ut. Förutom att hon släpper päls något så vansinnigt. Vi förlöser en falabella per dag ungefär...


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Åh jag älskar både Zingo och solen :-D

När man får föl känns det som om man aldrig vill sälja dem. Det blir ju som ens egna barn på sätt och vis. Men har man uppfödning som vi, även om det är i liten skala, så kan man ju inte behålla alla föl. Det är en av anledningarna till att jag inte vill ha uppfödning längre plus att det är ett sånt helvetiskt stort jobb med att ha så himla mycket hästar.

Har du tänkt att betäcka Gaefa igen? Måste vara svårt att låta bli när man har en egen godkänd hingst..

2013-03-27 @ 09:31:02
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Jenny

Det syns absolut att hon är dräktig ;) Vad du kommer göra med fölet ska du inte fundera på nu tycker jag, ta det när frågan är aktuell, så att säga. Man blir lätt knäpp av allt funderande annars!

2013-03-30 @ 08:53:53
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0