Regnar som 17...

Kul början på semestern...
Vi har varit i Njurunda kyrka på avslutning,den sista där där sonen. Till hösten väntar storskolan... Han börjar 6an. Nu snart ska vi styra kosan mit Timrå gymnasium där svärsonen tar studenten,och vi blev inbjudna på fika :)
Sen,ska jag slöa bara... Å i morrn ska jag inte ställa klockan heller. Ingen som ska upp!
I helgen kommer fröken E och unge herr D. Vi ska gräva fram vatten till fårhuset så de kan ha vattenkopp sedan. Det blir skönt att slippa springa runt i vinter. Bara hästarna då. De mår bra förresten. Men Knuffe (Hraffe) har kliat sig i manen lite,jag har kollat å kollat,men inga sår eller nåt. Kan vara så att knott å kusar gillar hans man. Har beställt täcke för nu jäklar är jag less.
Han ska få bada först bara... Fröken T ska få hjälpa till... Sen ska ju det där täcket på. Det är ett sånt med hel halsdel. Kan bli spännande att få på... Har läst en massa åxå om att svarta hästar ofta är mer utsatta för kusar för de ser ut som vatten i kusarnas ögon. Kan vara så kanske,men nu blir det täcke. Jag hoppas verkligen att han inte får nå eksem... Har ingen lust med det alls :( Nu dags för avfärd... Adjöken


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Aha...äntligen en förklaring på varför svarta hästar blir mer ansatta än andra. Jag har verkligen undrat över det.

Och inga föl i sikte....varken hos dig eller mig...

2013-06-14 @ 12:59:35
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: marianne

usch vad jobbigt med alla flygfän som äter på hästarna :( Vi har lite tur för här fläktar det oftast lite så otroligt nog har vi lite mindre flygkräk än andra.

2013-06-14 @ 23:22:43
URL: http://marresmams.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0