Å inte nu heller

Igår var damen lite konstig. Först bet hon mig i arslet när jag skulle smörja under magen,vid 2 fick de gå in å hon vägrade lägga sig. I morse låg hon å sov i vindskyddet dock.
Jag har spenderat den väntande tiden med att måla altanen igen så vi kan lägga på tak. Nu är allt som ska vara vitt vitt,å lite till. Som mina armar till exempel.
Gubben jobbar ju natthelg så han ska sova å sen ska han upp å stränga hö så det kan balas. Tror vi hade tur,trots att det kom regn på det så luktar det hö. Första året vi fått regn på höet,men det ser ut att ha klarat sig peppar peppar...
Vår strängläggare har pajat åxå,så han har kört med den gamla,men på tisdag ska han åka å köpa en ny. I sorsele. Nästgårds? Not so much..... 47 mil,enkel väg.....
Nu är det bäst jag går å matar lammen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0