zZZZzzzZ

Jag är trött. Sommartrött typ. Kliver upp 8 ca nu när hästarna är ute.
I går gick jag ner å kollade till dem på morgonkulan och hittade en vidrig drunknad skata i vattenbaljan. Usch. Blev att sanera illa kvickt! Den måste ha drunknat under natten. Hästarna var inte törstiga iallafall...
Vi har målat klart på altanen ju samt lagt på taket! Bra gjort av oss att inte bli ovänner för en gångs skull ;) Gubben är ju fantastiskt arbetselak,och blir han sån blir jag åxå arg och brukar i regel gapa att han kan göra själv om det inte passar och gå.
Hästskrället mitt har inte kläckt ur sig nån unge heller. Vafalls! Börjar fundera på om det kan ha tagit på andra brunsten? Isf går tiden ut nu i helgen. Men jag får spader snart.....
Lakritstrollet har hittat ett utmärkt ställe att klia halsen på. Kanten på vindskyddet. Detta till bekostnad på manen som går av. Tvättat manen och så,men det kryper in knott å jävulskap där så jag tror det får bli pyjamas ändå...
Svansen kliar han inte så jag tror inte det är eksem heller. (kan man ta nåt prov för å veta säkert?)Men konstigt är det.
Nä nu ska jag gå och ta in mina hästar några timmar,de kan få gå in i dag lite när det ser ut att bli äckligt varmt.
Gubben ska vända hö och jag ska måla runt ett fönster igen...

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Oj vad mycket hö och hösilage! Har ni en stor gård?

Stackars skata! Och stackars dig som fick ta hand om den!

Det är ju inte helt otroligt att Gaefa har kommit om i brunst, när de går med hingsten dygnet runt är det ju svårt att se att de brunstar ibland. En del hästar föredrar ju att betäcka ifred under natten också, och då blir det ju väldigt svårt att avgöra för oss människor.

Men ultraljudade du inte Gaefa? Då borde väl veterinären ha haft en åsikt om hur gammalt fostret var?

2013-07-05 @ 13:27:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0