VILODAG

Tack o lov... Vi har jobbat på i värmen. Det har varit skitjobbigt faktiskt. Stå i solen i flera timmar och dessutom utföra nån form av kroppsarbete. Värst för karln såklart. Odag tog vi således en vilodag. Eller ja,det finns annat att göra om man säger. Det ska harvas och jag ska ägna mig lite åt djuren. De ska få gå in idag. I morrn åker lilla Embla hem. Där fick jag att fundera på,min plan var ju att Gaefa skulle ha föl nu så Hraffe skulle gå m Baldur. Hittills inget föl ju. Har smsat veterinär för koll men inte fått ngt svar. Typiskt. Jag ska smsa igen... Men frågan är ju nu om man tärs släppa ihop alla 3? Baldur har ju nyss betäckt så särskilt sugen lär han inte vara,och Gaefa,vare sig hon är skendräktig lr dräktig så är hon inte intresserad,men törs man är frågan. Jag blir nog så illa tvungen att fundera ut nåt här.
Avskyr dilemman....
Idag är det förövrigt åxå en varm dag. Dotter å svärson kommer hem idag då det ska jobbas i morrn åxå ju. Vår grannunge åker till gbg så hon ska inte va med,typiskt. Bästa arbetaren det.
Nu blev det hattigt här känner jag. Bäst att dricka kaffet så jag vaknar till. På återhörande. Ideer om ihopsläpp eller ej (erfarenheter) mottages tacksamt. See You...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0