Budord

I dag har jag brutit mitt eget budord:"Du skall icke sy" . Men jag blev tvungen faktiskt.. Jag har ju införskaffat en pyjamas till Hraffe. Han är ju som attan å ska klia sig mot grejer. Kanten på vindskyddet var ju poppis där ett tag.
Men till saken... Detta täcke då,från Jackson,har ju hel hals och magdel. Fram på magdelen satt en underlig grej tyckte jag,en strechig grej med spännen på. Jag hittade då inte vars de skulle knäppas så jag tog fram saxen å klippte bort skiten. Meeen vad hittar man då? Joo 3 motsvarande spännen I halsdelen. Så det va bara att gå in å sy. Gick förvånansvärt bra. Det kurkade å tjöt ett par gånger i symaskinen,men det gör inget tänker jag. Skär den ihop kan jag ju absolut inte sy. Men idag var jag lite glad att den fanns får jag tillstå.
Måtte jag nu inte få för mig att sy nå mer...
Hraffe var förövrigt duktig. Han tyckte nog det var läskigt att få på sig nå dyligt,men han insåg väl att han inte kom undan då en drog på å en annan höll i grimman. Sen vare slow motion ut ur stallet...


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Hihi...kan inte låta bli att skratta åt att du klippte bort spännena...hur tänkte du där egentligen? Att de var ditsydda som prydnad? ;-)

Om det är någon tröst för dig så känner jag en tjej vars sto var beräknad att föla i mitten av mars, hon fölade IGÅR!! Det stoet gick också med hingsten på fribetäckning, snacka om att de kan lura oss människor med sina brunster. Nu menar jag inte att du ska behöva vänta såå länge....bebben tittar nog snart ut får vi hoppas.

2013-07-24 @ 11:15:47
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: marianne

Stackare....eksem och pyamas....:(

2013-07-25 @ 00:31:45
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Sv: Ja så går det när man bryter mot sina budord, då blir det fel ;-)

Nä skämt åsido, så tycker jag riktigt synd om dig!

2013-07-25 @ 11:17:37
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0