Äckligt kryp....

Hittade en asäcklig skalbagge i vattenbaljan. Använder mig således av ett tonårsuttryck jag lärt mig av mina barn. Asäcklig beskrev precis vad jag upplevde. Gjorde ren baljan senast igår!!! Blä jag tror jag kräktes lite i halsen. Avskyr såna där kryp. Därför det i mitt tycke vansinnigt snällt av mig att skicka den med tonåringarna i en hink (med lock) för utsläpp i sjön.
Den heter bred gulbrämad dykarbagge och är visst europas största dykarbagge. Lika äcklig för det tyckte jag..... Mellan 3 å 4 cm!!! Asstor!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhå, en dykarbagge har jag inte sett på flera år, fanns/finns massvis hos min mormor och morfar på Åland men har inte sett någon häromkring. Häftiga kryp, men de kunde ju hålla sig ifrån hästarnas vatten :p

2013-07-14 @ 22:41:31
URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0