Trött

Men vad gör väl det när solen skiner som idag. Lite kaffe så går man till sig :)
Hemma från jobbet igen då,2 pass kvar.
Idag ska vi hästfixa. Hraffeman ska få sig en duvning. Iallafall en promenad...
Det får gärna bli bart nu... Nu när Lorenzo ändå är trasig (en kolv förmodligen) så vore det skönt med grönska och värme! Vi slapp regn igår som de först hade utlovat,det tackar jag för. Inte kul när man jobbar och man inte vet om kusarna fryser...
Det är blötan mer än kylan jag är skeptiskt emot.
Nu. Ska jag avnjuta en kopp Gevalia! Ica kaffe köps inte mer då jag börjat inse att de flesta av deras varor görs utanför sverige. Så jaa,jag köper hellre det dyrare bara det är producerat här. Kaffet gjordes i Holland,grädden i österrike,chilisåsen i turkiet. Ni ser ju själva. Nu har jag blivit noga med vart varan är producerad. Alltid drar man nåt strå till stacken...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Duktigt av dig att tänka ekologiskt! Jag borde bli bättre på det...

2013-04-14 @ 19:13:09
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0