Tjoho

Helgen är över och inte ett lamm... Men nu lär det bli babyboom måndag och tisdag,bara för att gubben jobbar då.
Har börjat städa i hagar och så. Och jag har äntligen känt fosterrörelser i Gaefa's mage! Tror jag... Hur vet man alldeles säkert liksom.
Var lite orolig där ett tag när man inte känt nåt,tänk oooom hon går tom tänkte man. Men isåfall skulle hon va skitfet nu antar jag.
Annats har vi haft en vårig helg får man säga Har grillat och fejat på :) Bloggappen är felande nu åxå,slår bara av sig. Mycket störande,så jag får nog ta bort den och ta ner den igen.
I går blev jag medtvingad till Ko Karlsson som hade öppet hus i sin ladugård. En sån där med robot. Nån kobonde blir jag aldrig för jag tycker det luktar förskräckligt... Men ett par söta kalvar såg jag å klappade på,men det räckte så. Nu åter vardag och skoldag för barnen. Trött på tidiga morgnar nu :/

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart hon inte går tom, det syns ju på lång vägar att hon är dräktig ;) men jag förstår din oro, jag var ju helt säker på att Rósa var tom fram till jag kom ut i hagen den där dagen och Eitill stod där :p

2013-04-22 @ 21:19:40
URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: marianne

Typiskt att lammen väntar till husse har annat för sej.
Jag har ingen rutin av dräktiga ston eller fölning, men du skulle väl kännt skillnad på om hon var fet eller hade ett föl, det är jag säker på :)

Spännande jur som helst.

2013-04-23 @ 09:19:45
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Jag har känt fosterrörelser en gång på åtta dräktigheter, och då gick stoet tom (!). Så det är verkligen inte lätt att veta om det är fosterrörelser eller inte. Det bästa sättet att veta om stoet är dräktig är ju att kolla om hon brunstar på våren. Visserligen finns det ju ston som visar brunsttecken fast de är dräktiga, men det är väl ändå inte så vanligt.

Silfrún har lagt ut en hel del nu, så nu syns det verkligen att hon är dräktig. Men fosterrörelser har jag inte känt. Det är bara dryga två månader kvar nu till beräknad förlossning så det börjar verkligen kännas spännande.

Jag tänkte ha en "Gissa-fölet-tävling", där man ska gissa fölets färg, tecken och kön. Det hade Jenny (islandstokan) förra året och jag härmade henne då också. Ska inte du ha det också? Det vore himla roligt. Det var inga priser eller så, för den som gissat rätt. Men det var spännande ändå att se vem som vann..

2013-04-23 @ 20:32:39
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0