Men idag

Damp det ner ett par lamm... Egentligen 3,men ett stackars lamm var så svag så svag att han inte orkade hålla upp huvet ens. Jag försökte gnugga liv i honom i över en timme men till slut gav jag upp och ringde unge O som kom och tog bort honom. Skittrist...
Men de återstående två ser pigga ut och jag fick mer råmjölk i frysen. Alltid något.
Hästarna har fått en duvning med piggborsten och jag HAR känt rörelser i magen. Igen :) Nu är jag inte så fundersam längre faktiskt. Gaefa är en riktig "römärr" nu för tiden. Visar tydligt sitt humör om inget passar. Men jag höll på att svimma av chock idag när hon och Hraffe kliade varann idag. Jag har haft henne sen juli och det är första gången jag sett det.
Fantastiskt ;)
Nu ska jag fortsätta titta på Carina Berg,henne gillar jag....


Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Åh vad synd på den lille stackaren!

Låter kanon att lotta ut polkagrishästar! Kanske jag skulle komma på ett pris också? Men vad....

Härligt att Gaefa har blivit lite social mot Hraffe, tyvärr "går det nog över" när hon fått sitt föl :-(

2013-04-23 @ 22:11:00
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: marianne

Åh vad slynd på den lilla killen :(
Men det är ju sån´t som händer i djurvärlden.

Jag glömmer aldrig när jag var hos mina dåvarande svärföräldrar som hade griseri, sonen var ca tre år, vi var i stallarna och tittade på de nya små kultingarna, en var lite hängig och gubben tog krattan, drog ut den sen satte han träskoklacken i huvudet på den lilla stackars grisen. Jag hann inte med och tyckte det var otroligt grymt gjort inför sonens ögon, och mina med för den delen....fortfarande efter 34 år får jag en klump i magen när jag tänker på det.
Visst är det bra att vi kan hjälpa till, men det finns väl bättre sätt än en träsko i skallen :(

2013-04-24 @ 09:50:26
URL: http://marresmams.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad trist med den lille :(

2013-04-26 @ 22:41:40
URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0