Solig frostmorgon!

Solen skiner vackert,men det är då ingen särskild värme av den än. Mitt stora barn skulle ha skjuts till bussen i morse,men tidsoptimisten Julia missade den ändå... Så går det...
Sonen är ledig idag,studiedag på skolan,så han ska väl kanske kunna tänkas övertalas hjälpa mig? Hostan min blir bättre. Får attacker,men nu känns det iallafall som om det händer nåt när man går igång. Ture tycker det är trevligt men nattattackerna,för då vaknar man till och kan gosa. Eller hur...
Nä utsövd är man då inte.
I går gjorde vi klart rensandet för länsstyrelsen och sen hämtade vi de återstående fåren på betet. Tomt på mat därborta nu ändå. Vår klippnisse har gått och blivit sjuk stackarn,svår reumatism,så vi har fått ordna en annan i höst här. Hoppas han blir piggare igen. Förmodligen kommer han inte kynna klippa här nåt mer,men det blir nog bra till slut hoppas jag. Söndagkvällen spenderade man framför Beck. Tills det blev nyheter då. Orkar inte vänta på att de ska bli klara med dem inte. Onödigt som attan att lägga nyheter mitt i. De måste ju bara förlora tittare på det? Nu ska jag masa mig ut. Lite att stå i!


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Sv; Va roligt :) Vad är det för någon?

2012-09-25 @ 08:25:22
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Sv: Ja det måste vara härligt att ha en hel vecka med lördagar! Men å andra sidan måste du kanske jobba desto mer undre de andra veckorna.

Vi jobbar var tredje helg och två vardagar i veckan. Vi jobbar alltid runt elva timmar när vi jobbar och är alltid lediga tre eller fyra dagar i rad mellan jobbarpassen. När man haft en jobbardag har man beredskap fram till när nästa arbetspass börjar. Det blir 86% ungefär.
Hur jobbar ni?

2012-09-25 @ 13:25:35
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0